mexico2014.reismee.nl

Xalapa

Vroeg opgestaan om naar Xalapa te gaan. Midden in de stad ligt een oude vulkaan die begroeid is met een stukje regenwoud. Xalapa ligt op zo'n honderd kilometer van de golfkust, op een 1000 meter. De zeelucht moet hier het vocht kwijt om over de bergrug van ruim 2000 meter te komen. Dit betekent een zone met veel mist en regen, bij aangename temperaturen van 20 - 25 C. Beter dan de 32C van de kuststreek. Na voor 70 cent een belegd broodje te hebben gekocht voor het ontbijt het park ingegaan. Veel eekhoorns en bijzondere vogels. In dit park zijn meer dan 200 soorten waargenomen. Zoveel hebben wij er niet gezien, maar toch wel enkele nieuwe soorten voor mijn "vink"lijstje. Na de tijd gegeten in een eenvoudig doch goed restaurantje voor maar liefst 6 euro het duurste van de kaart genomen. Een dagmenu was zelfs voor 2 euro al te krijgen! 's Middags weer terug naar Chichicaxtle voor de vogeltrek, maar vanwege het slechter wordendeweer was er niet zoveel te zien. We hebben gisteren en eergisteren blijkbaar veel geluk gehad en dus de goede keus gemaakt om ons reisplan om te gooien.

We zijn niet lang blijven hangen en hebben de auto genomen naar Huatusco. Deze stad ligt op ongeveer 800 meter in een streek vol met koffieplantages en nevelwouden. Voor de verandering eens een luxe hotel genomen, aangezien de komende dagen het een stuk eenvoudiger zal zijn. Voor de liefhebbers Hotel Mision Cocuyos Huatulco. Een aanrader.

Eindelijk een plek met een goede internetverbinding zodat ik eindelijk eens foto's kon uploaden. Meer foto's zijn te zien op Facebook, gewoon zoeken op mijn naam.

Morgen weer verder via Orizaba (de hoogste vulkaan van Mexico met ruim 5600 meter) naar Zapotitlan, halfwoestijn. Waarschijnlijk zonder wifi, afkicken! Dus ook geen update.

Tot later!

Johan

Wat was dat duurste gerecht dan??
groeten,
Johan