mexico2014.reismee.nl

Zeer warm en zeer vochtig

Zoals geschreven zou vrijdag een reisdag naar het zuiden zijn. Om zeven uur 's ochtends uit Tecomavaca vertrokken. Voordat we het woestijngebied konden verlaten moesten we nog eerst een pas over. Halfwoestijn, maar wel fris met zo'n 14 C ! Zelfs in Nederland was het warmer,vernam ik.Wetende dat we daarna de warmte in zouden dalen, schatte ik dat de termperatuur wel20 graden zou oplopen onderweg. Uiteindelijk werden het er 22, namelijk 36Cop de teller! Waren de eerste paar honderd kilometer nog afwisselend, de laatste 500 warne door tropisch laagland met weinig bos. Extensieve veelteelt, suikerriet en een beetje ananasplantages "sierden" het landschap. Tegen 18:00 uur kwamen we thuis aan in Palenque. Altijd een fijn gevoel, als een warm bad om weer op je eigen plekje te zijn. Het deed me deugd te zien dat het huis en de tuin er goed onderhouden bij lagen. En uiteraard ook altijd fijn om er door mijn schoonzus verwend te worden met lekker eten en koffie.

Zaterdag naar de boerderij van mijn schoonouders geweest en in de nabijgelegen moerasgebieden nog wat gevogeld. Vooral reigersoorten. Zie foto's.

Zondag in de hitte een boswandeling (meer struinen) door een stukje regenwoud aan de overs van de Usumacinta rivier. Vanwege de tropische omstandigheden was het flink zweten.Enkele spider monkeys aangetroffen, en weer wat andere vogeltjes.

Morgen, maandag gaan we weer op reis naar Isla Aguada, een plaatsje aan de Golf van Mexico!

Lucy

Hoi Nico,

wat een mooie foto's en wat een bijzondere reis ben jij aan het maken. Kom maar goed tot rust maar dat zal vast wel lukken in deze omgeving ver van kantoor.
Fijn ook dat alles zo goed betaalbaar is. Geniet ervan!
groeten,
Lucy

Johan

Is het aan de Golf van Mexico koeler? We verwachten natuurlijk een paar foto's van jou in zwembroek!

Irene

Mooie foto's, mooie verhalen....
Geniet van de rest van je vakantie!